مدیرکل حمایت سرمایه گذاری استانداری گیلان: موفقیت صنایع دستی گیلان در بازارهای هدف در گرو برند سازی است
جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان موفقیت صنایع دستی گیلان در بازار های هدف را در گرو هویت مشخص و برند سازی عنوان کرد. یونس رنجکش روز چهارشنبه اظهار داشت : فرصت های بسیار خوبی با توجه به تنوع تولیدات صنایع دستی برای سرمایه گذاری در
جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان موفقیت صنایع دستی گیلان در بازار های هدف را در گرو هویت مشخص و برند سازی عنوان کرد.
یونس رنجکش روز چهارشنبه اظهار داشت : فرصت های بسیار خوبی با توجه به تنوع تولیدات صنایع دستی برای سرمایه گذاری در این زمینه وجود دارد که با برنامه ریزی ، هدف گذاری و برندسازی این صنایع می توان در توسعه و تجاری سازی این صنعت گام های موثری برداشت.
وی افزود : بسیاری از بازار های هدف داخلی هم با محصولات تولیدی صنعتگران گیلانی آشنایی ندارند و گاهی این تولیدات با نام سایر مناطق معرفی و به فروش می رسند.
وی خاطرنشان کرد : صنایع دستی معرف هویت فرهنگی کشور و گیلان است و ضمن آنکه باید به ثبت های جهانی برسند که اقدامات خوبی هم در این زمینه در استان در برخی موارد انجام گرفته اما تجاری سازی و تولید ثروت از این فرصت ها نیز باید برنامه ریزی شود.
رنجکش یاد آورشد : مسئولان مربوطه می بایست با برگزاری کارگاههای آموزشی و آشناسازی صنعت گران هنرهای دستی با بازارهای کار و هدف و نیازهای بازار داخلی و خارجی آنان را با مباحث تجاری سازی آشنا کنند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان خاطرنشان کرد : صنایع دستی گیلان قابلیت برند سازی به عنوان یک نشان در معرفی هویت فرهنگی و اجتماعی استان ،قابلیت سرمایه گذاری و تجاری سازی را دارد اما مشکل اصلی عدم شناخت بازار و چگونگی ورود فعالان این بخش به بازار هدف است .
وی اظهار داشت : تولید کنندگان صنایع دستی می توانند با بهره مندی از شرکت های پشتیبان تولیدات خود را با نام و هویت مشخص به بازار عرضه کنند و یا در تعامل با اتاق بازرگانی نیز در پیوند با تجار و بازرگانان این محصولات را صادر نمایند.
رنجکش تصریح کرد: به غیر از چندین کالای تولیدی صنعتگران کشور سایر تولیدات صنایع دستی ایران و گیلان هنوز برای بسیاری از بازارهای جهانی ناشناخته است و در صورت عرضه این محصولات می توان ضمن بهره مندی از تاثیرات فرهنگی و اجتماعی صنایع دستی در نزدیکی ملت ها و ایجاد همگرایی، فرصت خوبی برای افزایش صادرات و درآمد ارزی کشور باشند.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان برای برقراری روابط بین صنعتگران صنایع دستی و فعالان تجاری و پرداخت تسهیلات از طریق مراجع مربوطه اعلام آمادگی کرد.
از ۹۰ رشته صنایع دستی گیلان ۷۱ رشته فعال است و تاکنون شش هزار و ۲۹۸ هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بیمه شدهاند.
تاکنون ۶۴ محصول از اقلام صنایع دستی گیلان نشان مرغوبیت و همچنین شش کالا نشان یونسکو دریافت کردهاند که این خود افتخاری در حوزه فرهنگ و هنر استان است.
همچنین چادرشب و گلیم گیلان نشان جغرافیایی کسب کرده و تاکنون هشت استاندارد ملی نیز در چهار رشته در حوزه تولید رشتی دوزی، مرواربافی، چادرشب بافی و سفال سنتی گیلان دریافت شده است.
رشتی دوزی، لباس محلی، چادرشب بافی، خراطی، چوب تراشی، گره چینی، نازک کاری، منبت و معرق چوب، حصیربافی، بامبوبافی، مرواربافی، سفالگری، کاشی معرق، مینای خانه بندی، چلنگری، قلمزنی، گلیم بافی، جاجیم بافی، شال بافی، نمد مالی، جوراب بافی، عروسک بافی، قلاب بافی برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.
بالغ بر ۲۴ هزار هنرمند صنایع دستی استان در بیش از ۸۰ رشته فعالیت میکنند.
به گزارش ایرنا، ۲۰ خرداد بهنام روز جهانی و ۲۰ تا ۲۶ خرداد بهعنوان هفته ملی صنایعدستی و هنرهای سنتی نامگذاری شده است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰